Botswana - Reisverslag uit Maun, Botswana van Ilse Niekerk - WaarBenJij.nu Botswana - Reisverslag uit Maun, Botswana van Ilse Niekerk - WaarBenJij.nu

Botswana

Door: Reiziger

Blijf op de hoogte en volg Ilse

20 Mei 2014 | Botswana, Maun

Botswana

Op zaterdag ochtend vlogen we van Cape Town naar Johannesburg en van Johannesburg naar Maun. De vlucht was goed gegaan, ondanks Shar en ik ons niet helemaal goed voelde. Ziek aan het worden??.... Ik hoopte van niet.
Aangekomen in Maun, wat een heel klein kneuterig vliegveldje was. En het had helemaal niks. Stonden geen taxi's voor de deur. Dus daar stonden Shar en ik dan..... Gelukkig sprak een vrouw ons aan. En zij regelde een taxi voor ons. Toen de taxi kwam gingen we naar Island Safari Lodge, waar we de organisatie zouden ontmoeten met onze medereizigers en waar we die nacht zouden overnachten. We praten wat over de komende dagen en aten wat met z'n alle. Daarna rond de bar gehangen en naar bed aangezien we vroeg moesten op staan. De wekker ging ook om 6 uur, 7 uur zouden we hier weggaan. Jammer genoeg voelde ik mij echt niet lekker. Dus was niet al te snel met opstaan (wat ik normaal ook niet ben,maar nu nog erger hahahah). Daarna gingen we met een boot richting de Delta, eerst naar een eiland waar we bij lokale mensen in een kleiner bootje stapte. Je ging in een soort boomstambootje met z'n 2e wat werd geduwd door een van de lokale mensen. De vrouw die bij ons de kapitein was, vertelde ons dat het erg zwaar voor haar was, toen we haar dat vroeg. Want uit hun zelf zullen ze dat niet zeggen. Tijdens deze tocht hebben we2 krokodillen gezien, kleine en een grote. En nijlpaarden. Na een geweldig tocht, kwamen we op een ander eilandje. Waar we 2 nachten zouden slapen. We zetten onz tenten op en ze vertelde ons waar de wc was, in de bosjes. Waar je met een schep en een wc rol onder je arm naar toe loopt haha. Daarna mochten we even lekker genieten van het mooie weer. Rond 5 uur gingen we een sunset wandeling maken. Super mooi zonsondergang gezien tussen de mooie Afrikaanse bomen. Daarna heerlijk gegeten, wat ik nodig had. Want voelde mij echt niet lekker. Nam een aspirientje en ging weer op tijd naar bed. Ook aangezien de wekker weer om 6 uur ging. En ik gewoon slaap nodig had.
Toen ik de volgende ochtend wakker werd, voelde ik mij inderdaad een stuk beter. Had 9 uurtjes geslapen, af en toe wel wakker geweest maar dan viel ik binnen 10 min weer in slaap. We stapte in de bootjes en zagen een prachtige zon die op kwam. Na dat maakte we een wandeling in de hoop heel veel dieren te zien. We zagen voetafdrukken van een hyena maar helaas niet gezien. We zagen wel giraffe, olifanten, zebra's en wildebeest (lijkt op een buffalo). Na de wandeling hadden we lange tijd voor ons zelf. Dus gingen we zwemmen en lekker bakken in de zon. Rond 5 uur gingen we weer in de bootjes kijken naar de nijlpaarden. Daarna zagen we weer een zonsondergang bekijken, maar deze was nog mooier dan de avond daarvoor. Genoten van het uitzicht, en het is zo apart hoe snel de zon onder gaat. Na dat gingen we avondeten. Het vuur waar op gekookt werd, werd snel om getoverd tot een groot kampvuur, waar de lokale bevolking voor ons ging zingen en dansen. Als afsluiting een grote dans met z'n alle, wat ontzettend leuk was. Ontzettend veel gelachen. Daarna lekker bij het kampvuur gezeten en naar bed.
De volgende ochtend dat we wakker werden, pakte we ons spullen in en gingen we in de bootjes terug naar het eiland van de lokale mensen, daar kregen we een kleine rondleiding. Sommige meiden van de groep hadden cadeautjes voor de kinderen van de bevolking. Daarna vaarden we weer terug naar Island Safari Lodge. Waar we overnachten voor 1 nacht. Zooo morgen gaan we naar Zimbabwe. Word een lange rit. Maar een leuke dag... Ben erg benieuwd! Maar eerst lekker bij het kampvuur zitten met een drankje en daarna hebben we een punchparty bij het zwembad. Alleen maar aan genieten dus....

  • 21 Mei 2014 - 18:32

    Shirley:

    Leuk ilse geniet er nog even van! Xx Shirley

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ilse

Op vrijdag 4 April vlieg ik samen met Sharon naar Zuid-Afrika. Daar gaan wij samen 6 weken stage lopen in Kaapstad bij het bedrijf, ''Docenten voor Afrika''. Na deze 6 weken gaan wij één week reizen en vliegen bij terug vanaf Johannesburg.

Actief sinds 05 Maart 2014
Verslag gelezen: 231
Totaal aantal bezoekers 4508

Voorgaande reizen:

04 April 2014 - 25 Mei 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: